Najbežnejšie Zoom problémy a ich riešenie

Zoom má oproti iným riešeniam mnoho výhod. V drvivej väčšine prípadov sa jednoducho pripojíte kliknutím na Zoom link (ak je to potrebné zadáte heslo, prípadne Meeting ID) a všetko ide ako po masle. Niekedy sa však môže dôjsť k problémom, ktoré sú však často ľahko riešiteľné. Ak máte  náhodou problémy s pripojením, zvukom, obrazom či niečím iným prečítajte si tento zoznam najbežnejších problémov s programom Zoom a ich riešenie.

Ja nič nepočujem

Ešte predtým ako sa pripojíte na online hodinu angličtiny je dobré sa pripojiť a otestovať správne fungovanie zvuku. Funkčnosť zvuku a jeho kvalitu si viete otestovať aj sami, bez toho aby ste sa s niekým spájali. Ako na to?

Na hlavnej obrazovke kliknite na ikonu ozubeného kolieska (Nastavenia) v pravom hornom rohu.
Objaví sa toto okno.

nastaveni aZoom pre online hodiny angličtiny

Pre otestovanie výstupu zvuku, kliknite na tlačidlo „Test Speaker“, ak počujete zvuk v slúchadlách alebo z reproduktoru, ktorý budete na online hodinách používať, tak je všetko v poriadku. Ak nepočujete nič, vyberte si zo zoznamu iné zariadenie a postup zopakujte.

vvzberte si reproduktor Zoom online hodiny angličtiny
Vyberte si zariadenie, ktoré budete používať

Ostatní ma nepočujú

Rovnakým spôsobom môžete otestovať a správnu funkčnosť mikrofónu, ktorý budete používať.

Stlačte tlačidlo „Test Microphone“ a začnite hovoriť.  Následne sa vám nahrávka automaticky prehrá a vy budete počuť ako pre iných zniete v mikrofóne, ktorý používate.

Opäť, ak nič nepočujete, vyberte iný mikrofón zo zoznamu a otestujte opäť.

vybrať mikrofón Zoom online hodiny angličtiny
Vyberte si mikrofón, ktorý budete používať

Iné nastavenia na tejto karte meniť nemusíte. Uistite sa, že máte zaškrtnuté políčko č.3 (na obrázku vyššie) „Automatically join audio …“

Ak ani v takomto prípade po otestovaní mikrofónu nič nepočujete, resp. vás nie je počuť keď sa pripojíte na online hodinu, s veľkou pravdepodobnosťou budete mať nesprávne zapojené slúchadlá alebo mikrofón. Odpojte slúchadlá prípadne mikrofón, zapojte ho naspäť a reštartujte počítač.

Pozor, aby ste po pripojení na online hodinu nemali vypnutý mikrofón.

vypnúť zapnúť mikrofón Zoom online hodiny angličtiny
Výpnutý mikrofón (vľavo)

Ak je ikona mikrofónu prečiarknutá, kliknite na ňu a tým mikrofón zapnete.

Seká mi to

Na kvalitný Zoom videohovor, potrebujete kvalitný internet. Rýchlosť vášho pripojenia by nemala byť nižšia ako 2 Mbps (platí pre sťahovanie aj odosielanie), čo v dnešnej dobe nie je žiaden problém. Problémom však je ak sa pripojí na router viacero ľudí (napr. členovia vašej rodiny) a všetci by chceli naraz zoomovať.

Zvyčajne sa to dá vyriešiť tak, že si vypnete svoje video a necháte si iba video človeka s ktorým máte hovor. Väčšinou času však zdieľam e s vami obrazovku, čo vyžaduje podstatne menej dát.

Ak vám však stále seká obraz či zvuk skúste si vypnúť prenos v HD a rovnako retuš tváre.

Choďte do „Nastavení“ (ikona ozubeného kolieska na úplne prvej obrazovke programu), následne na položku „Video“ a deaktivujte tieto funkcie ak ich máte aktivované.

ako šetriť dáta na Zoom
Vypnite prenos v HD a retuš tváre a šetrite dáta

Takto sa znížia nároky na spotrebu dát a prenos by mal byť plynulejší. Ak však stále obraz seká, je možné mať online hodinu angličtiny aj bez obrazu (čo nie je najideálnejší spôsob) stým, že sa budeme len počuť a uvidíme pred sebou rovnakú obrazovku.

Na Zoom sa môžete pripojiť aj cez mobilné dáta, no majte na pamäti, že jedna face-to-face hodina si pri zapnutom videu vyžiada od 600 MB do 1,8 GB (podľa nastavenej kvality). Zoberte preto do úvahy koľko mobilných dát máte k dispozícii.

Môže tiež pomôcť ak pred Zoom videohovorom povypínate všetky aplikácie, ktoré spotrebúvajú veľa dát. Rovnako ak niekto pozerá vo vedľajšej izbe film na Netflixe, určite to nepridá na stabilite Zoom videohovoru.

Niekedy sa stáva, že hoci máte dobrú rýchlosť internetu, videohovor stále nie je plynulý. Môžete mať problém s odozvou (latenciou). Skúste reštartovať router a opäť otestujte pripojenie.

Ďalšie tipy

Ak je to možné používajte vždy slúchadlá (stačia aj tie malé do uší) a nie reproduktory laptopu či počítača. Keď váš jazykový tréner rozpráva, váš mikrofón zachytí jeho hlas z reproduktorov a automaticky zníži citlivosť vášho mikrofónu. Váš počítač si totižto myslí, že kričíte, a preto vám ten mikrofón stlmí. Výsledkom však je, že druhá strana vás buď vôbec nepočuje alebo len veľmi slabo.

Zoom má jednu obrovskú výhodu. Je zadarmo. Skupinový hovor (viac ako tri osoby) je však limitovaný na dobu 40 minút. Ak vás teda odpojí, nečakajte a opäť sa pomocou zaslaného linku pripojte.

Ak je to možné, nainštalujte si na svoj počítač samostatnú Zoom aplikáciu. Nepoužívajte Zoom cez webový prehliadač. Samostatný program Zoom je rýchlejší, stabilnejší a podporuje viac funkcií.

Ak máte nejaké iné problémy, pokojne nás kontaktujte a my vám s nimi radi pomôžeme a poradíme.

Ak sa chcete dozvedieť ako vyzerať na kamere lepšie, zoomovať pohodlnejšie a ergonomickejšie prečítajte si tento článok, alebo si pozrite naše video.